onsdag 10 oktober 2012

Logg 2 (2012-10-10)

Vi ska berätta om några personer i boken vi läser. Vi ska börja berätta om huvudpersonen som heter Ida.

Ida är 14 år och bor med sin mamma i ett hyreshus. Ida måste ta hand om sin mamma för att mamman är alkoholist. Författaren Ingrid Olsson beskriver inte så mycket om Ida förutom att hon är smal. Hennes enda vän är hunden Herman.
Våra uppfattningar om Ida:

Nellie: Jag tror att Ida är lång, att hon har brunt hår med lite lockar i, fast hon är blond på bokens omslag. Jag tror att hon har mörka ögon. Som person så tror jag att hon är ganska tystlåten bland folk. Jag tror också att hon är snäll.

Enya: Jag håller med Nellie men tror också att Ida är ganska lång.

Lovisa: Jag tror att Ida är en blond och söt tjej med blåa ögon. Som Nellie skrev så tror jag att hon är lång och väldigt blyg.

Mamma Karin är, som vi skrev innan, alkoholist. Hon är doktor och på jobbet är hon en helt annan person. Hon är då alltid pigg och fräsch. När hon kommer hem från jobbet börjar hon oftast dricka.
Våra uppfattningar om mamma Karin:

Nellie: Som person verkar hon vara en väldigt trött och sliten mamma. Jag tror hon har brunt hår som Ida. Karin är nog ganska lång och smal.

Enya: Jag har inte funderat så mycket på hur hon ser ut men ungefär som Nellie sa.

Lovisa: Jag tror att hon har lite brungrått hår och blåa ögon. Som Nellie sa så tror jag att hon är väldigt trött och sliten. En väldigt tråkig mamma.


Hjärtliga blogghälsningar: Nellie, Enya, Lovisa<3

2 kommentarer:

  1. Bra!

    Inget att anmärka på. Jo, etikett har ni glömt.
    /Johanna

    SvaraRadera
  2. Nu har vi fixat etikett!:)
    //Nellie, Lovisa och Enya

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.