onsdag 9 januari 2013

Julinlägg - Julia Ronnefalk

Mitt jullov


Fotograf: Julia Ronnefalk

På jullovet har jag gjort allt och ingenting. Jag har tagit det lugnt och vilat ut riktigt, men även hunnit med en massa roliga saker. 
Dessa bilderna ovan har jag valt ut för att jag tycker de representerar mitt lov bra. :)

Bild 1: Pappa och jag åkte till Malmö över helgen för att shoppa. Vi besökte Emporia för första gången. Det var riktigt stort, med mycket bra shopping. Byggnaden är ju bara för häftig! På översta våningen kunde man gå ut på taket för att se utsikten. Det var riktigt coolt! :)

Bild 2: Julen firade vi hos min mormor & morfar med övriga släkten. Det var jättemysigt! Vi åt julbord (med hur mycket mat som helst!), delade ut julklappar och tittade på filmer. 
Nyår firade vi hemma med familjen. Vi åt fondue och gick ut för att se på alla fyrverkerier. Vi spelade spel och hade det jätteroligt!

Bild 3: Jag har druckit varm choklad i mängder och kollat på min favoritserie - One Tree Hill. Det är så bra att jag inte kan slita mig ifrån det! Nu har jag endast två säsonger kvar att kolla på, sen är det slut. :( 

Bild 4: Jag gick ut i snön med min hund för att bygga en igloo och fotografera. Igloo-byggandet gick väl sådär med tanke på att han stod på den hela tiden så att den rasade ihop. Men jag fick iallafall många fina bilder på honom!

(Bilderna högst upp är vattenstämplade, men det syns inte så tydligt. Bilderna längst ner var vattemstämplade, men jag råkade beskära bilden för mycket så att de försvann.)

/Julia R


6 kommentarer:

  1. Emporia har jag med varit på fast inte under lovet, men det var häftigt där :)//fanny

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder! :) //Nellie

    SvaraRadera
  3. Aa, bilderna var verkligen jättefina!!! :) //Enya

    SvaraRadera
  4. Bra skrivet och fint collage // Ina

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder! Speciellt den på din hund! /Maja

    SvaraRadera
  6. fina bilder du tog / wille

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.