onsdag 14 november 2012

Recension: Komma över

Recension "Komma över" av Fanny

TITEL: Komma över

FÖRFATTARE: Ingrid Olsson

BOKFÖRLAG: Rabén & Sjögren

SIDOR: 204

CITAT: "Jag älskar dig", sa han.
"Älska är ett stort ord", sa hon.
"Love är lättare",sa han.    
"I love you", sa hon.

HANDLING:
Jesper, eller Jeppe som alla kallar honom, är en kille som ska börja sista året på gymnasiet och ta studenten.
Han har en bästa vän som heter Juggo och Juggo älskar att festa.
Jesper har precis blivit dumpad av sin flickvän Emma. Det blir bara värre för han bor i en råtthåla (hans lägenhet). Han gör allt för att glömma Emma.
Han är jättedålig på att ragga på tjejer. Men tillslut träffar han en tjej Sandra hon är rätt skum och har en stor draktattuering på ryggen. Jeppe kallar henne för vampyr.
Det blir inte så mycket mer mellan Jeppe o Sandra, men omslutet träffarvhan en annan tjej som heter Elin. Dom har jättemycket gemensamt och hon har också problem med sitt ex.
Hn flyttar ut från sin lägenhet för att han har inga pengar så han flyttar in hos sina föräldrar igen.

MIN ÅSIKT:
Jag är inte den typen som läser.
Jag hatar att läsa. Och saken blir ju inte bättre av att jag inte får läsa en bra bok. Och det hände nu. Denna boken är nog den tråkigaste som jag någonsin har läst. Jag tog mig inte igenom hela boken för den var så dålig. Det händer samma saker hela tiden.
Den är lättläst, men tråkig som sagt. Den får * av tio stjärnor.

3 kommentarer:

  1. Förstora eller markera rubriken lite mer. Den syns inte riktigt annars.

    Skriv hela handlingen som ett enda stycke.

    Vem passar denna bok, tycker du?

    SvaraRadera
  2. En bild hade piggat upp inlägget också

    SvaraRadera
  3. Kanske lite kort recension tänk på när du skriver att du tar upp alla saker som händer / Wille:)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.