torsdag 8 november 2012

Komma Över av: Albin

             Komma Över recension (Albin)


 
                                                   
Titel: Komma över  
Författare: Ingrid Olsson
Bokförlag: Raben&Sjögren
Sidor: 204
Utgivningsår: 2010
Genre: Ungdom, kärlek
 
                                          Handling
 
Boken handlar om Jeppe som nyligen flyttat in i en lägenhet
som han kallar för "Råttboet" Jeppe är också nydumpad
av sin flickvän Emma och försöker därför att komma över
henne. Att komma över en tjej som dessutom redan har hittat
en ny kille visar sig vara svårare än vad Jeppe trodde...
 
 

Mina åsikter


Jag tycker boken är ganska tjatig och den handlar om samma saker hela tiden, tex att han träffar en ny tjej och det blir aldrig något mellan dem, detta händer 2-3 gånger i boken. Så jag tycker inte att boken var så bra. Jag rekommenderar inte boken för de som inte gillar att läsa halvdeppiga böcker. Men den har en viss charm som gör att man tycker synd om Jeppe och därför vill fortsätta läsa, detta trots att man fick tvinga sig igenom boken. Jag tror att jag hade gillat boken om den var lite mer spännande och att den skulle vara mera rolig. Däremot finns det en karaktär i boken som jag gillar "Juggo" han är en festande och tröstande vän till huvudpersonen som gör boken lite bättre. Annars tycker jag att karaktärerna är ganska dåliga och trista...



 
                                                                     Sammanfattning
 
+ Den är lättläst och lätt att förstå
-  Handlingen upprepas
-  Boken är deppig ( jag gillar inte deppiga böcker )
-  karaktärena är dåliga ( förutom Juggo )
 
 
 
Betyg boken får 3/10 av mig.
 
 

Citat

Just a perfect day
you made me forget myself
I thought I was someone else
someone good
 
Lou Reed

 

 
 
                           

                                                          

                                                                

2 kommentarer:

  1. Använd högercentrerad text rakt igenom, men undantag för citatet.

    Du förklarar dina åsikter bra.
    Försök använda de/dem inte dom

    Johanna

    SvaraRadera
  2. Bra recension och jag ska inte läsa boken.
    / Jakob

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.