onsdag 17 oktober 2012

€rebos logg 3

Boken handlar om spelet €rebos. Spelet går ut på att komma in i den inre kretsen som består av spelets fem bästa krigare som ska ta sig an det sista questet: att stoppa "Ortolan".
Nick har kommit i en externkonflikt med sin bästa vän Jamie. Jamie vill inte att Nick fortsätter att spela €rebos för att han har börjat vara konstig sen han började spela. Nick tycker detta är hel dumt och fortsätter med spelet trots Jamies varning.
En internkonflikt: Nick får uppdraget att lägga piller i mr Watsons te, men när han läser på burken förstår han att de är dödliga. Han kan ju inte mörda mr Watson men om han inte gör det åker han ut ur spelet...
Jakob:  Jag håller med Jamie i konflikt 1 och jag tycker Nick skulle vara en idiot om han mördade mr Watson.
Jonathan: jag tycker som Jakob 
Samuel: jag tycker nick ska DÖDA mr Watson för att fortsätta vara med i spelet.

3 kommentarer:

  1. Roligt att boken är spännande!
    Bra svar med stöd i texten. Utveckla gärna era svar mer. Tex Samuel: Hur tänker du? förklara! finns det andra sätt att lösa konflikterna?

    SvaraRadera
  2. Ha ska DÖ för att han ska dö dö dö dö dö dö dö dö dö dö!!!

    han ska kunna spela spelet som liknar wow och därför är det jätte bra.

    Wow är bra för att jag spelar det.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.