tisdag 8 januari 2013

Jullovet - Jennie



Jullovet 2012/2013

På mitt jullov så har jag inte hittat på något jätte speciellt. Egentligen skulle jag åkt upp till Varberg för att hälsa på Marielle, men istället har jag tagit det lugnt och skönt. Jag har sovit väldigt mycket, fast vid lite fel tidpunkt på dygnet. Ibland har jag fått för mycket sömn, men ibland för lite.

Jag har varit hemma en hel del och umgåtts med min familj och även tränat lite agility med vår hund Milla. Jag och min familj firade julafton hemma i Nättraby tillsammans med min morfar och moster, men tyvärr så fick jag feber på natten innan julafton. Vi tittade på kalleanka, åt julmat, spelade kort och delade ut presenter till varandra.
Dagen efter, på annandag jul, så var vi hos min farmor i Karlshamn och firade jul med henne och åt ännu mer julmat och bytte fler julklappar.
Även på nyårsafton firade vi hemma i Nättraby med god mat, chokladfondue och raketer. Vi smällde dock inte så många eftersom Milla inte är så jätte glad i smällandet.

Med mina vänner har jag mest varit här i Nättraby och tittat på film och myst. Jag har också åkt till stan en hel del och träffat nya människor. Oftast med Fillan, Ina och Emmy, men även med Dardan och Flamur och många fler.
Vi har tittat på kläder och julklappar, men mest bara varit i stan och ätit och umgåtts.
Två dagar innan Fillans födelsedag så tog jag, Fillan och Ina en liten tjejkväll och spelade wii, åt lite godis och så badade vi i Inas ute-jacuzzi som gick upp till 40 C med doft av lavendel. Det var riktigt härligt och jätte mysigt! :)

Mitt jullov har varit jättebra. Jag har hunnit vara med flera nya människor, men även ta det lugnt och vila ut efter höstterminen. 

5 kommentarer:

  1. Riktigt bra skrivet ! // Ina

    SvaraRadera
  2. Trevligt och bra skrivet och ring mig nästa gång ni ska bada i jacuzzin ;) / Albin

    SvaraRadera
  3. Väldigt bra! Riktigt fint collage! ;)

    /Julia R

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.